24 October 2010

Broker's Nose

Broker's Nose torent hoog boven onze wijk uit. Het kriebelde al sinds we hier zijn komen wonen om die eens te beklimmen. Erik was al 2 keer op de top geweest met zijn mtb. De eerste keer stuurde hij me trouwens een sms 'Zwaai eens, ik sta op Broker's nose' :-) Het was er voor mij echter nog niet van gekomen, want hoewel de top in vogelvlucht misschien 1 km ver is, vraagt het een stevige wandeling van 17 km om er te geraken. Te ver dus om met de kindjes te ondernemen en alleen, is maar alleen. Gelukkig stond Zuzane -mijn bushwalking buddie- ook te trappelen om eens op deze top te staan, dus spraken we samen af. De kindjes gingen het eerste stukje met ons mee en keerden nadien terug met 'nanny' Erik.


We startten de wandeling in de zon en een stralend blauwe hemel. Toen we bijna aan de top waren, begon de lucht er toch maar dreigend uit te zien en hoorden we donder in de verte. We kregen het niet over ons hart om wijs te zijn en terug te keren, dus repten ons naar de top. Toen we daar aankwamen, zagen we letterlijk de storm komen aanrollen compleet met bliksemschichten en knallende donder. Zeer spectaculair! Na een snelle foto, haastten we ons naar beneden in een hoog tempo. Dat moet ik nu bekopen met stijve benen natuurlijk, maar de berg is toch overwonnen ;-)


1 comment: