28 February 2011

Beachweekend (2)


Op zondag gingen we op verkenning naar Bass Point, een marine reserve op 30 km van ons huis. Het is een ideale snorkelplaats, want er is een ingesloten baaitje waar je vanaf het strand kan gaan snorkelen. Leuk voor Lore, want zij heeft al in het zwembad kunnen oefenen met haar masker en snorkel, maar had nog niet kunnen snorkelen tussen de visjes. We bleven met haar in het ondiepe gedeelte, maar daar was al heel wat te zien voor ons superenthousiaste meisje. Erik en ik met vriendin Zuzana gingen om beurten wat verder de baai in. Daar viel uiteraard nog meer te ontdekken, de foto's geven een beeld van wat we o.a. zagen (leatherjacket, stingray, grouper en luderick). Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje eng vond ook. De baai is namelijk ook de habitat van grijze verpleegsterhaaien (worden beschouwd als niet-agressief), en dan wil ik nog niet eens denken aan alle andere haaien die in de Australische oceaan wonen en misschien wel eens op bezoek komen in deze baai!

1 comment:

  1. 1 ding is zeker, ik ga er met jou niet samen zwemmen! Als er vieze beesten in de buurt zijn blijf ik liever ver van jou af ;-)

    ReplyDelete