28 March 2011

Lyrebird: ik zie je wèl!

Bij de Lyrebird is het meestal 'ik hoor je wel, maar ik zie je niet', zeker als je met 2 kinderen op stap bent. Vandaag trok ik echter eens helemaal alleen de bush in met de hoop om een lyrebird te kunnen zien en mijn missie is geslaagd: ik heb er zelfs 2 gezien! Het zijn heel grappige vogels die allerlei geluiden kunnen nabootsen, kijk maar eens naar het hilarische filmpje! Op mijn wandeling kwam ik ook nog een doorwinterde bushwalker tegen. Een vriendelijke opa die op zijn blote voeten (!) frekwent de steile bush intrekt om in conditie te blijven. Hij is opgegroeid in de countryside en is helemaal niet bang van slangen: hij blijft gewoon stofstijf staan en laat ze tussen zijn blote voeten glijden! Brr...

1 comment:

  1. Wij hebben er deze weekend ook eentje gezien aan Fitzroy Falls - ze zijn wel moeilijk te zien he, ze verdwijnen bijna tussen de takken en de grond ... goed gecamoufleerd dat die beestjes zijn!

    ReplyDelete