27 May 2011

Stel je eens voor... (2)

Deze morgen heb ik uitgebreid de zonneklep gecheckt voor ik vertrok met de auto. De kust leek veilig, maar op de parking van Lore's school, kwam de spin weer tevoorschijn. Een paar centimeters naast mij! Gelukkig stond ik deze keer stil en kon ik -nog eens- gillend de auto verlaten! Deze keer was ik vastbesloten om de spin niet te laten ontsnappen, dat is niet te doen om zo auto te rijden. Ik heb ze dus uit haar schuilplaats gepeuterd met een stokje en heb er stevig mijn voet op neergeplant. Sorry voor de dierenliefhebbers, ik ben er normaal gezien ook een, maar ik kon geen risico's meer nemen. Na determinatie bleek het om een Huntsman te gaan. Ik heb een filmpje ervan gevonden op You Tube. Blijkbaar verstoppen deze spinnen zich vaak in auto's én veroorzaken ze accidenten. Dat kan ik me nu dus heel goed voorstellen!  De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat 'mijn' exemplaar niet zo groot uitgevallen was als dat van het filmpje, maar niettemin groot en snel genoeg om eng te zijn. Vooral als je weet dat er dodelijke spinnen zijn in Australie!

1 comment:

  1. Alweer pure HORROR!!! Gelukkig was ze niet giftig en heb je ze kunnen doden! Maar het zou voor mij voldoende zijn om ter plekke een hartaanval te krijgen of minstens een zwaar ongeluk te veroorzaken!! Ben ik blij dat ik in Belgenland woon!!!! :-)

    ReplyDelete