25 October 2011

Dental tourist

Mijn blitz-bezoek als 'dental tourist' aan Belgie zit erop. Ik ben nog steeds blij dat ik de keuze gemaakt heb om mijn geld te besteden aan een vliegticket naar Belgie dan het te moeten afgeven aan een waanzinnig dure Australische tandarts. Het blijft een gek idee, en het is natuurlijk niet goed voor mijn ecologische voetafdruk, maar het was toch de moeite waard. Mijn tandprobleem werd opgelost en ook een ander gaatje werd gevuld, dat was de hoofdzaak natuurlijk, met dank aan tante Katrien. De grote bonus van de verplaatsing naar Belgie was het weerzien met familie, vrienden en collega's na meer dan een jaar.  Het was echt hartverwarmend om te ervaren hoeveel moeite iedereen deed om me toch te kunnen zien in de korte tijd dat ik er was. Ik heb er ook echt van genoten om gewoon nog eens terug in Belgie te zijn, waar alles vertrouwd is, waar je de humor op de TV snapt, waar auto's stoppen om voetgangers over te laten steken en het vol met fietsen rijdt, en dat alles (meestal) overgoten door een stralend herfstzonnetje. En ja, de mosselen, garnaalkroketjes, frietjes en pralines hebben ook erg gesmaakt ;-)
Ik heb natuurlijk nog lang niet iedereen kunnen zien op die korte tijd tussen de tandartsbezoeken door, maar eind juni/juli gaan we nog eens op vakantie naar Belgie met het hele gezin.

2 comments:

  1. Welcome back! :-) Blij dat de tanden in orde zijn en dat je genoten hebt van je weekje BE. En juni/juli is een geweldige periode om nog eens op bezoek te gaan (wij kunnen er van meespreken). Al iets moois om naar uit te kijken.
    Nele

    ReplyDelete
  2. Wij kijken mee uit naar juni/juli in Belgie. Wie weet zien we elkaar op het vliegmachien (net als de ouders) of gaan we daar samen frietjes smullen :-)
    Sabine

    ReplyDelete