16 October 2012

Surprise op Straddie!

Vandaag ben ik nog eens op mijn eentje naar Stradbroke Island gegaan, mijn favoriete dagje uit. En weeral had ik het geluk aan mijn kant. Op de ferry zag ik al dolfijnen en vanuit de bus zag ik 2 koala's. En aangekomen bij Point Lookout bleek de zee heel glad en het water superhelder, ideale condities dus! Ik werd meteen getrakteerd op nog meer dolfijnen, zeeschildpadden en een beetje later ook een grote haai. Walvissen zag ik ook in de verte, maar 1 mama walvis met haar kalf zwom dicht bij de rotsen voorbij. Zo mooi dat dat was, in alle rust zwommen ze samen voorbij, dicht tegen het wateroppervlak en mama en kalf kwamen om beurten boven om te ademen.
Maar het absolute hoogtepunt van de dag moest nog volgen! Ik zag donkere schaduwen vliegen onder het wateroppervlak vlakbij de rotsen en had een sterk vermoeden dat dat manta rays moesten zijn. Plots sprong er eentje uit het water, en maakte meteen erna zelfs een salto! Kippevelmoment! Het was heel duidelijk een manta ray en ik wist zelfs niet dat die uit het water sprongen! Ik heb het nadien thuis opgezocht op het internet, en blijkbaar doen ze het, maar weet men niet waarom. Deze fotokes komen ook van het net, maar geven een beeld waarvan ik getuige mocht zijn vandaag.


2 comments:

  1. Man man man, knap zeg. Maar jij hebt ook wel oog voor die dingen he, en een paar uur zonder kinderen op een rots zitten, geeft op Straddie al gauw knappe momenten. Je kan het maar gehad hebben!
    Nele (Toowoomba)

    ReplyDelete
  2. Wow, da's zo goed als alles in één klap! Inderdaad heel knap Tine!!! Groetjes! Nat, vanuit Canungra xx

    ReplyDelete